Soroti - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Helma Sleegers - WaarBenJij.nu Soroti - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Helma Sleegers - WaarBenJij.nu

Soroti

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

03 Februari 2014 | Oeganda, Kumi

Afgelopen dagen zijn we op pad geweest met de groepsreis van de stichting Armuria. Dit is een Nederlandse stichting gevestigd in Zeewolde.
We bezochten een in aanbouw zijnde brug, een bakkerij, een schoolgebouw in aanbouw en een health center in het gebied Armuria .
Sietske en ik zaten vele kilometers in de laadbak van de pick up en dat was helemaal niet erg. In ieder geval hadden we steeds frisse lucht, wel afgewisseld met zandwolken van Afrikaans rood zand.
Vooral de ontvangst in de school was overweldigend. Er waren toespraken, er was muziek en dans, waar ook wij aan mee deden en dat werd goed ontvangen. We deelden zowel op de school als bij het health center hulpgoederen uit.
Gisteren maakten we een kerkdienst in een vluchtelingenkamp in Soroti mee en ook daar was er veel muziek en dans. We genoten volop.
Gistermiddag gingen we met de kleine bus weer terug naar Kumi en met pijn in ons hart verlieten we de groep. We hadden het met elkaar reuze naar de zin.
Mijn werkdag van vandaag zit er weer op. Ik was niet lekker en ben dus wat vroeger naar het guesthouse gegaan.

• 03 Februari 2014 - 23:26

Inge:

Je laatste bericht was vers van de pers en pikte ik het net even mee toen ik op je site ging kijken.
    Top om te lezen wat je allemaal meemaakt. Soms schrijnend en andere dagen weer prachtige tochten.
    Mazzelaar met zoveel avontuur!
    Geniet er nog even van, het zal om zijn voordat je het weet!
    Tot gauw.

• 05 Februari 2014 - 16:39

Sietske:

Jij hebt wel hele snelle werkdagen zeg.