Rondreis Oeganda eerste dagen - Reisverslag uit Hoima, Oeganda van Helma Sleegers - WaarBenJij.nu Rondreis Oeganda eerste dagen - Reisverslag uit Hoima, Oeganda van Helma Sleegers - WaarBenJij.nu

Rondreis Oeganda eerste dagen

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

19 Februari 2014 | Oeganda, Hoima

Afgelopen zaterdag bezochten Raymond, Ruth, Sietske en ik de kerkdienst in de St. Franciskapel op het universiteitsterrein van Kampala, waar de trouwerij van een Amerikaan met een Oegandese plaatsvond.
Het was een mooie dienst, waar we vele mooie foto's konden schieten.
Hierna namen Raymond en ik een taxi naar een hotel in Entebbe, waar onze rondreis zou starten. We namen afscheid van het weeshuis en Ruth en Sietske.
We brachten twee nachten door in luxe hotels en lieten ons heerlijk verwennen met zwembad en lekker eten.
Gisterochtend trokken we met een twee busjes het Murchison National Park in om de dieren te spotten en in de middag voeren we enkele uren in een motorbootje op de Nijl om datzelfde te doen vanaf de waterkant.
We zagen nijlpaarden, olifanten, giraffen, krokodillen, buffels en een luipaard en vele wrattenzwijnen en impala's. Ook spotten we vele mooie Afrikaanse vogels. Het leek net een natuurfilm, maar nu zit je niet voor de televisie te kijken, maar zit je er zelf middenin. Vandaag bezochten weken we de Murchisonfalls en reden we door naar Hoima en de parken die in het zuiden van Oeganda liggen waar de chimpansees en de gorilla' s zich bevinden.
Nu zit ik te schrijven op mijn blog net na een heerlijk diner aan een tafel in de tuin van het hotel in zomerkleding. Wel word ik lek gestoken door de muggen, vandaar dat ik zo snel onder het muskietennet ga liggen. Het insmeren met deet voorkomt niet alle muggenbeten, want ik heb er sinds gisteren 15 geteld.
Morgen wordt het een lange reisdag naar het Kibale forest.

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 19 Februari 2014 - 20:21

Leonie:

hoi
    face time lukt niet. we hebben 2 mail adressen geprobeerd. We wensen jullie nog veel plezier. en pas op dat ze je niet bij de apen houden!! .........geintje!!! groetjes Leonie

• 19 Februari 2014 - 21:48

Lyanda:

Wauw wat een mooie foto's zo dicht bij de dieren! Gaaf
    Veel plezier daar nog samen!
    Groetjes