cheque aangeboden - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Helma Sleegers - WaarBenJij.nu cheque aangeboden - Reisverslag uit Kumi, Oeganda van Helma Sleegers - WaarBenJij.nu

cheque aangeboden

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

04 Februari 2014 | Oeganda, Kumi

Afgelopen morgen boden wij de cheque voor het ziekenhuis aan aan het eind van de ochtend' meeting'. We hadden 2400 euro opgehaald en ere wie ere toekomt, Sietske haalde het meeste geld binnen.
Wij overhandigden de cheque aan de medisch directeur en tevens de enige gynaecoloog in het ziekenhuis Dr Ntege. ( Hij opereert ook botbreuken en behandelt ook kinderen, een manusje van alles dus.)
Men was er erg blij mee. We hebben besloten het geld aan geiten ( voor de arme mensen), de kraam/verlosafdeling en de nutritionafdeling te schenken.
Deze laatste afdeling spoort in het veld ondervoede kinderen op en afhankelijk hun situatie worden ze thuis of in het ziekenhuis behandeld.
Dank jullie wel voor al jullie bijdragen voor het Kumihospital. Het wordt zeker goed besteed. Het was niet mogelijk om zelf een geit aan te schaffen, anders hadden wij dat gedaan. Nu gaat de Nederlandse verloskundige, verbonden aan de Kumistichting het voor ons regelen.
Wij zelf deelden de verkregen babykleertjes uit op de kraamafdeling en de kraamvrouwen waren er erg blij mee.
ook de meegebrachte schoolspullen vonden hun weg naar de in aanbouw zijnde school van de Armuriastichting.
Ik wilde wat foto's meesturen, maar deze bestanden kan internet hier op het moment niet aan.

• 04 Februari 2014 - 21:45

Jeanne:

Lieve Helma.
    Wat een verhalen heb je straks te vertellen. Geweldig wat jullie mee maken en allemaal kunnen doen. Pas wel goed op jezelf he want het klinkt allemaal zo eenvoudig maar we kennen je!! Kijk weer uit naar je volgende verslag.
    Liefs Jeanne

• 06 Februari 2014 - 23:58

Janine:

Hoi Maatje
    Net even je verhaal weer uitgeprint voor hier op afdeling en zo dus echt aan de slag. Maar dit hoort bij mijn belangrijke taken zoals ik je heb beloofd.
    Zo stiekem aan gaat je tijd daar alweer snel. Hoop dat je een soort dagboek hebt bijgehouden zodat we straks ALLES kunnen horen.
    En natuurlijk alle foto's willen we zien.
    Hier gaat alles gewoon door en draaien we nachten tot we er bij neervallen omdat een zekere collega er niet is.
    He PAS GOED OP JULLIE ZELF en geniet ook tussendoor. lieve groet ook van Roger Janine